Op weg naar Masterton

1 januari 2019 - Masterton, Nieuw-Zeeland

Toch maar een verslag gemaakt.

S'morgensvroeg staan we al redelijk vroeg op om onzr reis naar het zuiden voort te zetten. Vanuit Whakatane gaan we weer richting Rororua naar Taupo, de weg die we ook al er naar toe gereden hebben . We bekijken en het nu van de andere kant en het blijft schitterend. We passeren het Taupomeer aan de oostelijke zijde en nemen een pauze bij het water. Mari parkeert de auto onder een boom . De picknicktas wordt uitgehaald. We hebben nog van alles van de avond tevoren. We kijken over het meer hoe diverse bootjes over het water varen met hoge snelheid. Er staan diverse campers op de parkeerplaats maar geen Jucy, de kleinere camper waar je alles om moet bouwen. Het was ff een lekker moment om te rusten ,inmiddels alweer 2 uur verder. We zakken af naar beneden richting Waiouru waa een oorlogsmuseum is gevestigd. We laten het links van ons liggen.

De heuvels en bergen zijn hier vol begroeit met gras. Er staan veel schapen te grazen. In Taihape wordt een volgende stopgemaakt. Het dorpje met z'n lange winkelstraat doet een beetje westerns aan. We lopen door de straat op zoek naar koffie. Het valt op dat er veel winkels leeg liggen. Crisistijd. Op de hoek aan de andere kant van de weg ligt een outdoorshop voor hunting, hiking en nog wat dingen. Er is een doorgang nar een leuk ingericht coffeeshop. De bestelling wordt gedaan en we krijgen een nummer mee. De koffie wordt gebracht, ohh wat een heerlijk koffie. Het toilet wordt nog bezocht en we lopen verder naar de auto. Wat mij opvalt dat de benzine goedkoop is 1.759 dollar ipc 2.029 op andere plekken.

Verder door richting  Feilding, Woodville richting Masterton. Onderweg stoppen we nog bij een riviertje aan een camping. Wat een mooie locatie, maar de toiletten zijn wat minder. Tegen vijf uur komen we in Masterton en rijden door de winkelstraat naar een supermarkt Countdown. De boodschappen voor vanavond worden gedaan en gaan naar Mari's huis. Wat me opvalt is dat de wegen in de straten zo breed zijn, veel breder dan de doorgaande wegen. Mari heeft een mooi huis, niet al te groot , maar wel compleet. Helemaal opgeknapt. Het ligt er mooi bij.

De koffers worden uitgeladen, de dames gaan koken en Mari en ik maaien het gras. Zo kan ze zonder zorgen op vakantie. Na het eten lopen we nog door de wijk met de enorme grote fraaie huizen. Ooit is hier welvaart geweest.

De dag is ten einde en we gaan rond tien naar bed.

1. John Kluskens:
    1 januari 2019
    Hallo Noud en Tiny,

Bij deze de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Leuke foto's, ziet er goed uit en topweer zo te zien. Geniet er van samen.
  2. Huub Kessels:
    2 januari 2019
    Naud en Tiny,
    Het is mooi jullie reiservaringen te lezen. De foto's geven een goede indruk van waar jullie zijn. Een tip Naud !!! Maak geen selfies. Laat anderen foto's maken. Groetjes vanuit Zjwame.
  3. Anneke:
    3 januari 2019
    Hoi Tiny en Naud, wat geweldige foto's gaat alles goed met jullie ik hou je verslag iedere dag bij. Hier gaat ook alles goed, vandaag is het binnen blijven, het word 40gr, Veel groetjes van ons. Piet Anneke Karin en Frank.geniet er van. 💞😘👍