Auckland onze laatste twee nachten

24 januari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag neme  we afscheid van Louise in Whakatane en gaan naar Auckland. Het is ongeveer 3 uur rijden, 300 kilometer. Het was zeer goed bij Louise, gisteravond nog samen met Alex Fish en Chips gegeten. Het was een goed gezelschap tijdens onze dagen met hun in Whakatane en met Louise onderweg.

We rijden richti g Auckland via Tauranga , een grotere plaats. Zoals al eerder geschreven door de bergen en langs de zee. Rond 13.00 komen we aan in het hotel, Naumi hotel waar we de eerste nacht ook vertoeft hebben. We checken in en krijgen weer een mooie kamer, lekker rustig met 2 grote bedden. Ik neem me een douche na de lange rit en daarna gaan we met een taxi naar Auckland. Hier stoppen we bij de Skytower en nemen direct de hop on hop off  us, een tour door Auckland. Je ziet dan de belangrijkste dingen aangevuld met commentaar van de buschauffeur.  We blijven de hele tour in de bus om tijd te sparen. Terug bij de vertrekplaats gaan we richting Skytower entree.

We staan binnen enkele seconde op verdieping 51. Wat een mooi uitzicht over de stad en verder. Op verdieping 60 wat we even later bereiken per lift zie je het nog iets anders.

Beide attrakties zeker de moeite waard.

Later nog de stad ingegaan en wat rondgelopen. Heel anders dan bij ons. Wat later weer een belgisch cafe gevonden waar we wat drinken en het avondeten nemen.

De taxi besteld met het nummer dat we van het hotel gekregen hadden. Hij stond er zo maar ik zag de teller lopen en dat was niet de afspraak. 35 dollar voor naar het hotel. Ik maa,te een opmerking en toen bleek dit een andere taxi te zijn. De jongenman in het cafe heeft een ander nummer  besteld. Bij aankomst hotel staat de teller op 87 dollar, maar de chauffeur maakt er 50 van. Dat was zeer netjes.

Later die avond tv  gekeken  , lekker ff niks.

Morgen de laatste dag.

Van reisblog naar fotoboek