Castlepoint and Pakahu Mount Bruce National Wildlife park

2 januari 2019 - Masterton, Nieuw-Zeeland

Na goed geslapen te hebben en een goed ontbijt gaan we richting Pakahu Natinal Wildlife park. Het is niet ver van Mari's huis,30  ten noorden van Masterton. Het is een park waar Kiwi's kokado en takahe permanent verblijven.

Het zijn voornamelijk vogels die we in dit park aantreffen. We staan al voor 9 uur voor de deur en zijn de eerste bezoekers van de dag. We betalen onze entree en gaan naar binnen. Eerst zien we ook een aantal verblijfplaatsen van de gtoene Gecko's, soort salamander. Even later komen we bij de verblijfplaatsen van de witte Kiwi en een donkere Kiwi. Ze zijn wat froter dan een eend en hebben een lange snavelbwaarmee ze hun voedsel uit de grond halen. Ze eten wormen.

Buiten lopen we door het park en zien en horrn de Tui. Ook enkele papagaaien zitten in het verblijf. Tis mooi om te zien hoe ze het opgezet hebben in een wilde omgeving. We lopen langs grote red woods bomen en varens op stammen. Aan het einde nemen we een drankje met een gebak.

We verlaten het park om 10.15 en rijden richting Castlepoint , ongeveer 60 km van Masterton. Het is een lange tocht door de heuvels waar weer veel schapen en koeien staan. Zo mooi  en telkens weer anders.

We komen aan bij Castle point gelegen aan de westkust van het zuidereiland te hoogte van Masterton. Dit is echt een plaats wat je gezien moet hebben. Een geweldig uitzicht over de oceaan met decCastle Rock en het mooie strand. We lopen eerst bij het strand naar de zandheuvels waar Mari tegen oploopt.  Ze haalt de top niet, bekaf. Wij kijken lachend toe hoe ze op haar kont naar beneden glijdt.  Even later weer naar de auto en richting de Castle Point Lighttower. De auto wordt geparkeerd nast 2 grote vissersschepen op het strand en we lopen richting de vuurtoren. Een geweldig uitzicht hoe de toren boven alles uitsteekt. Je kunt er helemaal naartoe lopen en viade achter zijde terug. Er worden heel wat foto's gemaakt. De wind is hard en het is uitkijken geblazen dat je niets wegwaaid.

1,5 uur zijn we er geweest en rijden weer terug nar Masterton over de weg die we gekomen zijn. Ander alternatief is er niet. Het is maar een klein netwerk van wegen om ergens te komen.

Thuis bij gaan de dames het eten voorbereiden want we krijgen bezoek, de voormalige  buren  John en Robin en een Collega Glenn.  Ik ga de auto uitzuigen want die behoorlijk vies met het strandzand.

We eten gezamelijk aan de voorzijde van het huis om uit de zon te zitten. Rond 21.30 starten we met opruimen omdat we er morgen vroeg uit moeten. De trein van 6.30 moet gehaald worden naar Wellington waar we de vlucht nemen naar het Zuidereiland.

Was een mooie dag..