Morere, Mahia Beach, Hot Springs

22 januari 2019 - Morere, Nieuw-Zeeland

Vandaag hoeven we een keertje niet ver te rijden. We blijven nog 1 nacht in Morere en gaan dan naar Whakatane waar we onze spullen ophalen. Omdat 1 Airbnb in Tikitere  is gecanceled vanwege verbouwingswerkzaamheden blijven we maar in Whakatane en gaan dan donderdag naar Auckland voor 2 nachten.
De nacht goed geslapen, tegen de ochtend wat frisser en was een deken over de benen wel aangenaam. Voor onze begrippen een beetje uitgeslapen , 7.30 om precies te zijn. Een frisse douche en daarna buiten met het geweldige uitzicht op de berg en het weiland ons ontbijt genomen. Vandaag met een gekookt eitje erbij. Wat is het toch geweldig om buiten te genieten van je ontbijt en omgeving in januari. Normaal was het thuis zeker binnen geweest. We hebben gehoord dat bij ons vriest, jammer van onze laatste week in Nieuw Zeeland. Hier is het anders goed vol te houden.
We gaan vandaag niet veel doen, een beetje langs de kust rijden, foto’s maken en aan het strand vertoeven. Mahia Beach met zijn zilverzandachtige zand en blauwe water. We komen rond 11.30 aan. Tis niet druk ondanks het hoogseizoen. Er varen 2 bootjes hard over het water met een band erachter. De kinderen op de band amuseren zich wel. Wij lopen wat doot het water, Tiny neemt een duik maar moet er ver voor in het water lopen. Dan weer opdrogen in de zon met een zak chips erbij.
Wat later gaan we terug om nog naar de Hot Springs te gaan. We komen aan, betalen aan de kassa en lopen nu door naar de kleine hot pools boven op de berg omringd met grote palmbomen. Het is er mooi, en je kunt er ook wandelsroutes doen van ongeveer 3 uur, 1km per uur. Dat is dus klimmen. Helaas de foute schoenen bij. Wij nemen plaats in de hotpools, 1 van 20 graden, 1 van 35 graden en 1 van 42 graden. Wel wat heet maar ik vind dit lekker. Daarna lopen we terug en nemen een duik in het zwembad en gebnieten van de zon. 26 graden en geen wolkje in de lucht. Na het zwemmen nog een ijsje en dan terug naar onze lodge.
Tiny pakt een boek en ik kijk wat er op de route ligt van morgen.
Het wordt een rustige avond aan de lodge met de schapen die op ons toekijken of wij kijken op hun toe hoe ze maar doorgaan met grazen.

Weer online als ik dit verstuur