Nelson Picton Ferry Wellington

19 januari 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Een dagje later dan normaal toch nog een reisverslag van afgelopen zaterdag.

S'Morgens al vroeg wakker om op tijd bij de Ferry te zijn. We moeten voor 10.00 inchecken. Het is een 192 km rijden, een dikke 2 uur dus. Een snel ontbijtje en de boel redelijk schoon achtergelaten rijden we om 6.45 aan. Richting Nelson om te starten. Gelukkig rustig op de weg en we passeren Nelson moeiteloos, geen kip op de weg. Volgende doel is Picton maar hiervoor moeten we door de bergen. Tis een heel stuk maar dat zijn we inmiddels gewend.  Bij Havelock gaan we links direct achter de brug. Hier rijden we de wijngaarden in , Vineyards. Een en al druiven , te rijpen om er daarna wijn van te maken. Het is een bekend gebied. Na 2 uur rijden komen we in Picton, tanken de auto vol wat moet bij een huurauto en zoeken de afslag voor naar de ferry.

Het staat allemaal goed aangegeven. Ik meld me bij de balie en ze zeggen dat ik de auto maar ergens neer moeten zetten. Zo gezegd zo gedaan. Koffers eruit en sleutel afgeven. Dat is afgehandeld. Nu naar de Incheckbalie van de ferry.

We hadden al geboekt dus een easy job. Tickets uitgeprint en we nemen plaats in het restaurant waar de meeste wachten. We zijn vroeg, 9.15 uur. Dus nog ff uitrusten. Om 10.15 gaat de gate open en lopen we de ferry op. We lopen door tot aan de voorzijde en nemen plaats buiten op de bank.

Voor 10.45 vaart de Ferry aan, iets vroeger dan gepland. Het is een heel eind voordat we op open zee zijn. Het waait hard, de ferry is redelijk stabiel in het water. Binnen kun je alles krijgen, koffie, fris warm eten. Er is een bios, voor de kids een animatie. Je hoeft je niet te vervelen.

De overtocht is 3 uur. We komen om 13.30 aan een kwartier eerder dan gepland, lopen door de gate naar de bagage band. We moeten als langste wachten  omdat we als eerste hadden ingecheckt. Buiten 2 minuten en de shuttle komt er aan die ons naar het busstation brengt. Hier bellen we Mari die 10 minuten later present is. We brengen de koffers naar het James Cook hotel en verfrissen ons.

Beetje later gaan we naar de Cable Car die ons naar boven brengt op de berg in Wellington met een geweldig uitzicht. We lopen door het mooie park op de heuvel en de botanische tuin, nemen de cable car terug en gaan het centrum in. Daar lopen we door de winkelstraat. Mari vertelt vanalles over de huizen en de omgeving. Op zoek naar een cafe waar bier gebrouwen wordt. Het waait hard. We komen in een foodtruck festival terecht. Hier stoppen we voor een Mie Goreng Beef. En die was lekker maar ook Spicy.....pfffff hothot. Bij thuiskomst ook eens proberen te maken.

Beetje verder ligt de brouwerij. Hier staan de grote silo's met bier, twee tafeltjes met mensen. We mogen proeven alvorens we een keuze maken. Het wordt een Pilsener NZ. Daarna gaan we op zoek naar het belgisch cafeetje. Cafe Leuven.

Daar was het gezellig, Stella Artois, Leffe en allemaal spreuken op de muur. Echt een goedlopend restaurantje . Ook kroketten,frikandellen worden er geserveerd. We zitten hier een heel tijdje, de dames met een Liefmans en ik een STELLA. Het was gezellig en we gaan richting hotel. Hier blijven we nog ff naar tv kijken maar de luiken vallen dicht.

Welterusten

1. John Kluskens:
    21 januari 2019
    Het is veel eten drinken ,maar weer die mooie foto's van de omgeving.
    Geniet er nog van.