Wanaka, Queenstown

6 januari 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Afgelopen nacht heeft het flink geregend en ik word wakker rond 6.00 en het regent nog steeds behoorlijk. Het is nog te vroeg en blijf liggen tot 7.00 uur. Doe wat opruimen en zet de waterkoker aan voor koffie. De broodrooster doet zijn werk en bij klik haal ik de toast eruit en smeer me de toast met jam en kaas. De tv gaat aan en kijk naar een kwisprogramma. De dames liggen nog in bed.Plotseling gaat de tv uit en ik merk al gauw dat we helemaal geen stroom hebben. Ondertussen is Mari al wakker en kijkt op de mobiel of er een storing is en jahoor Te Anau heeft helemaal geen stroom.

30 minuten later is het opgelost.

Rond negen zijn we klaar voor vertrek, auto weer volgeladen en rijden richting Queenstown. Het regent nog steeds. Het is een afstand van 191 km. Dus ongeveer 2,5 rijden met dit weer.

Het kijkt grijs om ons heen en de wolken hangen laag tussen de bergen wat het uitzicht belemmerd.  We komen uiteindelijk aan in Queenstown, het is behoorlijk druk en zijn op zoek naar een parkeerplaats net als alle andere. De andere rijrichting is helemaal dramatisch.

We vinden een weg op google maps en laten queenstown maar voor wat het is. Niks voor met dit weer. We rijden richting Wanaka en stoppen onder weg bij een leuk dorpje Arrrow town. Het regent wat minder. De auto wordt geparkeerd en we lopen door 1 winkelstraat met geweldige winkeltje die een oude voorgevel hebben, beetje western.

Na een tijdje weer verder, door naar Wanaka maar onderweg nog gestopt bij  het Bungie springen en verderop  bij een Cherries farm en een oud goudmijn stadje.. Hier kun je ook de Water Jet nemenvoor 20 minuten.

De wijnproduktie is hier ook al goed opgestart. Kilometers met wijngaarden. We laten ze l8nks van ons liggen en rijden naar Wanaka.

Het huis heeft weer een Masterlock waar wij al de code van hebben ontvangen. Het huis is weer compleet ingericht en de koelkast is al gevuld met de eerste produkten zoals eieren, melk. Kruiden  zijn ook aanwezig die we vaak vergeten zijn als we gaan koken. Hier is het aanwezig. Ohh zo fijn.

Tiny en ik zetten de koffers weg en gaan naar de supermarkt voor het avondeten. Wij zijn aan de beurt om te koken. We kiezen voor satestokje, rostis en groente. We houden het eenvoudig.

Het smaakt heerlijk.

Na het avondeten nog gewandeld langs het meer en de winkelstraat in Wanaka. Er zijn veel mensen op de been , waarschijnlijk allemaal vandaag binnen gezeten door de hevige regen. Temperatuur is goed.

Nu nog ff TV kijken.

Tiny en ik gaan morgen nog ff naar Queenstown terug om hrt nu te zien met droog weer. Morgen wordt het 22 graden met zon . Mari en Louise blijven in Wanaka.