Queenstown met mooi weer.

7 januari 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Goed geslapen en om 7 uur wakker. De zon staat aan de hemel en de lucht is blauw, gelukkig..... Innieder geval een beter begin dan gisteren. We ontbijten en Tiny en ik rijden al vroeg weg om Queenstown te zien met goed weer. Volgens Paul moet het de moeite waard zijn.

We stoppen een paar keer om mooie foto's te maken van de omgeving.  Het is prachtig vandaag en nog geen verkeer op de weg richting Queenstown. Het is dezelfde weg als we gekomen zijn. Na 9.00 zijn we al in Queenstown en gaan op zoek naar een parkeerplaats. Wee hebben er snel een gevonden, wel betaalde parkeerplaats maar een goede, niet ver van de kabelbaan, de Gondola. We starten met de Gondola en lopen de berg op richting kassa. Er staat  al een rij toeristen en we sluiten aan. Het gaat vrij snel en kopen een kaart 39 dollar per persoon. De Gondola gaat naar boven en we genieten van het uitzicht.. Heel anders dan gisteren. Toen konden we bijna geen berg zien. Vandaag is de lucht goed blauw en kunnen we ver wegkijken. Boven aan gekomen kijken we wat rond en kopen een pet voor opa.  We gaan terug naar beneden en lopen het centrum in. Daar lopen we door de winkelstraatjes en stoppen bij het meer waar mensen in de Jetboot stappen voor een spectaculaire vaart over het water. Het gaat hard en slingerend.....We slaan dit keer over.

In het centrum is het druk, veel toeristen op de been. De terrasjes zijn goed gevuld. Bijvde favoriete Bakkery shop stoppen we en nemen iets lekkers voor de lunch, welke we in het park aan het water opeten.

Het is 11.45 en we besluiten om terug te gaan naar Wanaka maar nu via de route de bergen. Het is klimmen voor de auto maar die heeft er geen moeite mee. De uitzichten , zo mooi en telkens weer anders. Hoe je het in het echt beleefd krijg je niet op de foto.

Onderweg komen we in het plaatsje Cardrona,  oud en een restaurant uit 1865. Er ligt een oud postkantoor, een oude kleine school en een restaurantje. Verderop merken we later dat er ook een klein kerkje lijgt. Veel toeristen nrmen er een tussenstop en nemen iets in de achtertuin van het restaurant.

Even later zijn we weer in Wanaka waar Mari en Louise terug zijn van een wandeling. Er wordt een Muffin gedeeld waarna we een middagdutje doen om straks naar het water te gaan.

Het was de moeite waard om Queenstown bij goed weer te bezichtigen , we komen er waarschijnlijk nooit meer....

Morgen weer  verder richting het Noorden om vandaar De Jozef Gletsjers te bekijken, misschien met helikopter.