Waipoua forest , Russell

22 december 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Smorgens al weer vroe wakker en na het ontbijt zetten koers richting Waipoua Forest, 120 km naar de west kust, de weg diewe gisteren al hadden gereden naar huis toe.

Op de route ligt 1 grote plaats Kaikohe waar meerdere winkels ,banken en tankstatios liggen. Een beetje meer leven daar dan de dorpjes die we gepasseerd zijn. Weet niet waaom sommige huisjes er zo slecht onderhouden uit zien, is het armoede of is er geen Sikkens in de buurt...haha. Denk toch het eerste. En ze hebben een andere mentaliteit. Denk dat ze het wel goed vinden, relax.....

Bij Waipoua forest aangekomen merken we dat tijdens de laatste 10 km naar boven de luchtvochtigheid wat toeneemt, de planten en bomen groter en groener worden. En de dikte van de bomen neemt toe.

Er staan een aantal bezoekers maar het is niet druk. We moeten om veiligheidsredenen onze schoenen vegen en afspoelen. We lopen door het poortje en zien een brug bekleed met draad om te voorkomen dat je uitglijdt. Het wordt vochtiger, beetje tropisch idee.  Na 50 meter zien we de dikste boom van Nieuw Zeeland. Whauw..... 14 meter omtrek, 51 meter hoog in totaal. Zoiets is wel heel indrukwekkend.

Verder niet veel bijzonders, een paar andere kleinere bomen met een stam van 1 meter doorsnede.

We lopen terug en gaan terugop naar Paihia waar de ferry naar Russel willen nemen.

Hier aangekomen hebben ee het geluk dat we direkt op de fastferry mee kunnen varen naar Russell voor $25  voor 2 personen.  De ferry gaat best hard over het  water en zijn binnen enkele minuten aan de overkant. Het stadje Russel is  gezellig,toeristisch en rustig gelegen aan het water. De zee is rustig en er staat geen wind. We lopen lang de boulevard en zien een oud gemoderniseerd restaurantje. We nemen daar een hapje, Fish en Chips met salade en een biertje voor mij en Tiny neemt een water. Heerlijk....

We lopen daarna door het dorpje en nemen de ferry terug naar Paihia.

Enkele boodschappen gedaan en teruggegaan naar de airbnb.

We rusten nu uit voor de reisdag naar Taupo, waar familie woont van Tiny.

Waarschijnlijk geen reisverslag.