Kerst in Nieuw Zeeland

23 december 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

23 december vertrokken we van Paihia naar Taupo om daar een aantal dagen bij de familie van Tiny door te brengen.  In het begin was het nog vrij rustig de weg naar het Zuiden. Maar de weg op was behoorlijk druk met verkeer , met auto's met boot, Jucy's, etc. Alemaal naar hun vakantiebestemming voor de kerst.

Bij Auckland was het slecht weer, veel regen en ontzettend druk maar ondanks dat konden we goed doorrijden. Maar we moesten tanken, tank bijna leeg. Een tijdje doorgereden , geen tankstations, dus toch maar van de weg af en direct een tankstation aan de rechterzijde. Volgetankt en weer de Highway SH1 op en ja hoor , daar komt een tankstation.

Wat opvalt is dat ze veel minder verkeersborden hebben /of gebruiken dan in Nederland. Veel overzichtiger. En het valt op dat iedereen zich goed aan de snelheid houdt.

We rijden door via..Roturua naar Taupo. Onderweg wordt er gebeld om te kijken war we zijn en een tijdstip en plaats afgesproken. Het laatste telefoontje wordt gezegd direct te stoppen, omdat we al op de weg van bestemming zijn.

Ye en Mereanna stoppen met de auto en nemen ons mee naar het huis van Greg en Nella. Daar wacht ons een warm onthaal. Simon , Andrea en Arlo zijn er ook. Zij wonen momenteel in de omgebouwde Barn. Dit is de ook de plek waar wij de komende nachten slapen.

Iets wat later komen de kinderen van Mereanne binnen: Natin, Don en Marie. Hande n worden geschudt.  Er wordt wat gedronken en er staan hapjes op tafel. We komen niks tekort. Nella zorgt goed haar familie. En als ze eten dan altijd in buffetvorm.

We besluiten niet al te laat naar bed te gaan, moe van het rijden.