De dag voor kerstmis

24 december 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

We zijn vroeg op. Ik geloof 6 uur dat we de eerste nieuwe omgevingsgeluiden horen. De vogels maken weer andere geluiden dan bij ons. Een lekkere douch doet wonderen. We zien in het huis van Nella en Greg nog weinig aktiviteit. We blijven nog even in de Barn. Onze plannen voor vandaag zijn om zelf naar de stad Taupo te rijden om daar boodschappen te doen , wat te slenteren door de winkelstraatjes.

De screens staan open en er is al leven in het huis. We lopen er naar toe en zeggen goedemorgen. Nella geeft direct aan dat de huisregel is dat je voor jezelf moet zorgen.   We maken ons wat toast belegt met kaas en jam en een heerlijk kop koffie. Nella komt bij ons zitten en praten wat bij.

We rijden even later naar Taupo . Er is al aardig wat verkeer op de weg ,allemaal boodschappen doen voor de kerst. We parkeren onze auto aan het meer op een rustig plekje en lopen richting de winkelstraatjes. Aan de kant van het meer vele kleine restaurantjes waar al vroeg het ontbijt geserveerd wordt.  We lopen wat winkeltje in en uit op zoek naar souvenirs maar kopen nog niks. We zijn nog een hele tijd in NZ.

Na het winkelen nemen we een restaurantje Balu , en pakken een cappucino en wat lekkers erbij. Na onze lekkere lunch gaan we naar de supermarkt countdown waar we toch ook wat boodschappen willen doen vor de kerstdagen. We kopen wat bier, chips en nog wat dingen.

Even later rijden we weg en zien het bordje Haku falls en besluiten hier naartoe te rijden. Tis maar 4 km verder. We zien de auto's geparkeerd in de berm en nemen dit over. Het is niet ver lopen als we al het waterspektakel horen.

Mooi om te zien  hoe het water naar beneden komt. Zo helder en blauw. Een beetje verder gaat een grote jetboat over het water. De boot stuurt alle kanten op om het leuk te maken voor de inzittende.

We gaan terug naar huis. Geven onze bijdrage af en drinken ons wat.

Iets later komt Norman met de kinderen . Er wordt wat gelachen en bijgepraat. Norman is behoorlijk flink geworden zegt Tiny. Maar we hadden hem al gezien in 2015.

Er wordt een zogenaamde Hangi voorbereidt maar deze keer niet in de grond gaar gemaakt. Deze keer gebruiken we de buitenkeuken. Die is van alle apparatuur voorzien.

Het buffet wordt wat later klaargemaakt .

Het eten smaakt voortreffelijk.

Simon neemt de dvd's van ome Alwi en we kijken hier allen als we personen in beeld nog herkennen. De opnamen zijn van 1974 1976 en 1978 en 1984. Zo mooi om te zien hoe gereageerd wordt.

Dat was het mooiste cadeau voor kerst, oude herinneringen bekijken.