Boottocht op Lake Taupo

27 december 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Na een heerlijk ontbijt vertrekken we rond 10.15 naar het vliegveld waar we onze huurauto moeten achterlaten. Nella rijdt voorop en weet een kortere weg om niet door het centrum te hoeven rijden. Aan de balie van Hertz aangekomen staat dan een vrouw die Nella goed kent. We proberen met een lachend gezicht korting af te dwingen maar ze kan niks doen.  Het gaat allemaal heel makkelijk.

We zien de plek waar Simon en Ye heeben gewerkt , Sky diving. Dit is ook waar Paul vorig jaar zijn sprong heeft gedaan. We rijden naar Taupo waar Mereanna mementeel woont totdat hun huis klaar is. Het is een groot huis met een vrij uitzicht aan de achterzijde van hun huis.

Melcom is ook mog thuis maar moet smiddags werken. We nemen Mereanna mee en gaan naar het nieuwe huis kijken.  Het huis is een kleine kopie van het huis van Greg en Nella.  Dean doet het laatste schilderwerk en het huis zal eind januari klaar zijn.

We vervolgen onze weg naar Ome Jan en Cecilia. Tiny probeert contact te krijgen en dat lukt aardig. Hij herkent haar niet maar oude namen van mensen uit Meijel worden opgenoemd. Was leuk om te zien hoe ome Jan reageerde.

Dan gaan we verder en stoppen onderweg voor war eten en drinken om dit te nuttigen aan het meer.

Tiny en ik gaan de boot op om een tour te doen van 2 uur. Het is een mooie tocht met een schipper die het leuk weet te brengen over de omgeving.Na de boottocht gaan we terug naar huis en wordt een bbq voorbereidt.

Het wordt gezellig druk. Er wordt weer goed gedronken, gegeten en gelachen. We spelen ook het spel met de zandzakken, california beach.

Het was weer een mooie dag. Wat een mooie mooie gastvrije familie.

Morgenvroeg worden we om 10.30 opgehaald voor ons verblijf bij Louise in Whakatane.

1. Monique en Ron:
    28 december 2018
    leuk om jullie verhalen te lezen. Alvast een mooie jaarwisseling op deze bijzondere bestemming toegewenst
  2. Huub Kessels:
    28 december 2018
    Vanuit Swalmen wensen wij jullie een prettige jaarwisseling en een uitstekende voortzetting van jullie reis. Annie en Huub