via Rotorua naar Whakatane met Louise en Mari

28 december 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Na een goede nacht redelijk vroeg wakker. We vertrekken vandaag naar Whakatane  en worden opgehaald door Mari en Louise. Dus s'morgens de koffers pakken. Het is toch wel een heleboel wat we bij ons hebben.

We schuiven aan voor het ontbijt. Eitjes zijn al gebakken door Nella en de toast is  al klaar. Het is een luchtig ontbijtje met een lekkere mok koffie. Er wordt nog wat heen en weer gepraat over de afgelopen dagen en wat er verder op het programma staat.

Greg moet weg voor zaken en neemt al eerder afscheid van ons, evenals Ye . Zo gaat dat, iedereen heeft z'n eigen programma.

Om 10.30 staan de dames voor de deur. Er worden handen geschud en bijgekletst. Er wordt gelachen om de aantal koffers die we bij ons hebben. De helft is al redelijk leeg omdat de kadootjes zoveel beslag innamen.

Het past allemaal precies in de auto met wat kleine handbagage ussen ons in en we nemen afscheid.

We rijden weg richting whakatane maar tijdens het rijden wordt al door Mari en Louise besproken wat we op de terugweg gaan bezichtigen. We rijden als eerste naar de krater met de geisers die nog aktief zijn.  Het is druk op de parkeerplaats, echt een plaats waa je geweest moet zijn.

Geweldigecervaring alsje rond de krater loopt. Zoveel verschillende kleuren van water, steen en landschappen. De geur is wat minder, zwavellucht hangt er rondt de kraters. Overal kookt wel wat water. Echt een plek waar je geweest moet zijn.

We vervolgen onze weg en doen Rotorua  centrum aan. Een mooie plaats met een geweldig stadspark. Heel veel bloeiende rozen die heerlijke geur afgeven. Een fantastisch mooi  historisch museum maar helaas gesloten ivm aardbevingsgevaar. Wanneer het weer open gaat is nog niet bekend. Op een andere plek wordt balls gespeeld, een spel met 1 witte bal en dan 2 spelers met 4 speciale ballen. We kijken er een tijdje naar. Daarna zetten we koers naar een oud kerkje met gemeenschapshuis van de Mareo waar Maori tesamen komen onder elkaar. Aan de achterzijde van het kerkje is heel mooi glas en lood maar helaas kunnen we niet goed zien van buiten.  We lopen verder en kijken nog ff naar de zee. Er liggen weer war geizers bij de kerk maar we kunnen er niet bij. We gaan naar een park waar je met je voeten in warm water uit een bron kan zitten. Het is een geweldig stadspark.

We gaan richting Whakatane waar we de komende dagen overnachten.

S'avonds krijgen we Fish en Chips. Lekker....