Bay of Plenty

29 december 2018 - Whakatane, Nieuw-Zeeland

Gisteravond planning gemaakt voor vandaag en de komende dagen. Voor vandaag staat een bezoek aan de Bay of Plenty , waar Whakatane ook deel vanuit maakt. We gaan de weg langs de kust  tot  ongeveer Paturau River.

En als verrassing gaan we niet met Mari's auto maar nemen de auto's van Alex en Louise.:

De gele Camaro 6.2 V8 en de rode Corvette 5.7 V8. Ze staan te glimmen in de garage en Alex start de rode Corvette . ....Wat een geluid....

S'Morgensvroeg is er om 7 uur wat leven in huis. Langzaam staat iedereen op en wordt het ontbijt voorbereidt. Alex zet de auto's gereed. Even later wordt de picknick in de achterzijde van de gele auto gezet. Tanden worden nog eens gepoetst en we rijden de oprit af. Ik zit bij Alex in de Corvette en Mari en Tiny bij Louise in de gele Camaro. Het gaspedaal wordt behoorlijk ingedrukt en ik wordt in de stoel gedrukt...wat een powermachine. Gaaf om zo langs de kust te mogen rijden.

We rijden door de glooiende heuvels, kronkelend langs de beach. Wat een mooie kustlijn met zijn fraaie zandstranden en dan weer stranden met stenen. De bergen zijn begroeid met mooie hogen varens op stam en Pine trees. Op diverse plaatsen is de weg gedeeltelijk afgeslotrn omdat er een gedeelte van de weg is afgestort naar beneden het ravijn in. Het water kijkt zo blauw en we zien 2 eilanden in de zee. Een ervan heet White Island wat een vulkaaneiland is die nog steeds aktief is.

Onderweg stoppen we ook nog bij een Mareo,  waar weer de mooie Maori houtsnijwerken te zien zijn. Alex haalt het dak van de rode Corvette. Dat is wel fraai ,in open lucht rijden. Maar een sunblocker is noodzakelijk want de zon schijnt harder dan je denkt.

We stoppen bij het water op een mooie plek bij het strand. We nemen onze verrukkelijke picknick . Heerlijk eten voorbereidt door de dames. Er worden foto's gemaakt van de omgeving en tijdens de wandeling vind ik 3 mooie power shelfs, zo mooi gekleurd.

De weg terug ruil ik van plaats met Mari en stap in de gele Camaro.

Eenmaal terug gaan we in Whakatane nog even de baai en maken een topview.

Was weer een mooie dag. Voorbereidigen voor het eten worden gedaan door de dames en de planning voor de komende dagen worden gemaakt.

1. Piet Jegers:
    29 december 2018
    Geweldige foto’s, geniet er samen met de familie van, lieve groetjes van ons allen 😍😘
  2. Piet Jegers:
  3. Dorine Gielen:
    Wat fantastisch, heerlijk genieten😀
    Zo’n mooie vakantie ervaring nieuw zeeland waar zoveel te zien is, dat je keuzes moet maken. Veel plezier🙋🏼
  4. Gert Beeks:
    29 december 2018
    Super. Wat een mooie foto's . Geniet er lekker van !!!!
  5. Ron Hendriks:
    29 december 2018
    Wat een avontuur. Dat blijft je altijd bij.
    Goed bezig zeg. Echt top om zo samen te kunnen genieten
  6. Jan en ine luyten:
    29 december 2018
    Geweldig avontuur geniet er samen van!!!