Wellington naar Masterton

20 januari 2019 - Masterton, Nieuw-Zeeland

Gisteren een beetje Wellington ontdekt. Het is een mooie schone stad gebouwd tegen een berghelling aan. Mooi om te zien hoe de huizen hier tegenaan liggen.

Vannacht goed geslapen, met 2 vrouwen op de kamer. Mooie grote hotelkamer met 2 tweepersoonsbedden. Tegen 7.15 ben ik wakker en sta als eerste op, neem een douche en ik loop de badkamer uit en Tiny en Mari zijn ook wakker.

Ik neem een koffie en we kijken even later tv.  Het museum is pas om 10.00 uur open. Rond 9 verlaten we het hotel , laten de koffers in de lobby en gaan naar het water. De zon staat strak aan de hemel en er is weinig wind. Vannacht heeft het behoorlijk gestormd. We lopen langs de mooie waterkant, onder een torenkraan door richting de markt die er is. We hebben honger en lopen langs de kraampjes, het zijn dezelfde van gisteravond. Ik neem maar een bratworst en de dames een broodje Bacon Egg.  Daarna is het al 9.55 en besluiten we om naar het museum te lopen. Bij aankomst is het al open. We doen eerst het gedeelte van de 1ste wereldoorlog. Er stonden soldaten opgesteld, net echt. Wel 3x zo groot als een normaal mens maar zo echt. Zelfs haren op de handen. Beetje Madam Tussaud.  De verhalen liegen er niet om. Een vreselijke strijd geweest met veel gesneuvelden soldaten.

Beetje later nemen Tiny en ik de tour van de Maori's tereijl Mari de Chinese tour neemt. Heel indrukwekkend hoe maoro's het land ontdekten, hun cultuur, de huizen, decdansjes en niet te vergeten de houtsnijwerken. "Carvings"

Hrt is inmiddels 12.00 uur en we kijken of we de auto kunnen ophalen bij Thriffy. Het is mogelijk en je gelooft het niet , we krijgen weer een commodore mee, dezelfde uitvoering, kleur.

We halen onze spullen op en rijden richting Masterton. Onderweg stoppen we boven op de berg om van het uitzicht te genieten. In Greytown nemen we een stop. Het is zoiets als Arrow Town. Mooie huizen en winkeltjes. We kopen een bakje aardbeien en rijden verder.

In Masterton halen we de auto leeg en wordt de vuile was gesorteerd. Er moet een wasje gedaan worden. Ik neem plaats op het terras en krijg een pilsje van Mari. En start met het schrijven van mijn reisverslagen.

Morgen gaan we naar Morere. 2 nachten Airbnb