Onze Lodge bij de Hot Springs in Morere

21 januari 2019 - Morere, Nieuw-Zeeland

Vandaag moeten we en hele afstand afleggen naar onze  volgende eindbestemming . In Morere hebben we een via Airbnb een Lodge gehuurd bij een boerderij. Hier zijn we geïsoleerd van internet en televisie voor 2 dagen. Willen we appen dan moeten we op zoek naar free Wifi. Of extra betalen.
S’Morgens zijn we rond 7 uur wakker en kleden ons aan. We pakken onze spullen in terwijl Mari ondertussen voor het ontbijt zorgt.  We ontbijten buiten en eten een toast met een gebakken eitje…lekker..Nog een toast na met jam en een lekkere mok koffie. Nog ff naar toilet en we zijn klaar voor vertrek. We nemen afscheid en dat valt ff tegen. Zo ben je ongeveer een jaar geleden bezig met het plannen van de reis met Mari en nu nemen we alweercafscheidcen zit het er bijna op. Een traantje wordt gelaten.
We stappen in de auto en rijden weg, toeteren een paar keer en rijden de bocht om. Mari heeft goed voor ons gezorgd en we hebben het fijn gehad op het Zuidereiland. We rijden richting hrt kruispunt waar we linksaf moeten richting Napiers. In totaal vandaag 400 km afleggen langs de kust maar ook de bergen.
De eerste 100 km gaan vrij snel, dan weer wat wegwerkzaamheden. Uiteindelijk komen we aan in Napiers, een grote stad aan de Oceaan. We zoeken een parkeerplek bij de supermarkt en lopen richting de boulevard , die we op ons gemak lopen door de mooi aangelegde stadstuinen. We kijken op zee en genieten van het weer, weinig wind en 26 graden. Een public toilet wordt gevonden waarna we de weg oversteken naar de winkelstraat.
Deze straat lopen we af en gaan diverse winkels in voor souvenirs. We hebben wat gevonden en rekenen af bij de kassa. Ondertussen is het lunch tijd en hebben we trek in iets lekkers. We nemen een warm BBQ sandwich met kip die even later geserveerd wordt. Overal moet men bij de kassa bestellen en betalen, waarna je een nummer mee krijgt, een herkenning als ze het serveren.
Na de lekkere sandwich gaan we richting auto, doen nog boodschappen voor de avond en tanken de auto vol. We rijden verder en houden Gisborne aan. Voor Gisborne ligt onze bestemming. De reis duurt best wel lang, een heel lang stuk door de bergen. De vrachtwagens geladen met hout scheuren voorbij,ongelooflijk hoe hard zij door de bergen rijden.
Rond 17.30 komen we aan op onze eindbestemming. 2 Lodges die aan een wei liggen waar schapen grazen. Echt heel landelijk. Het uitzicht vanuit de Lodge is schitterend, een mooie groene berg kijken we tegenaan, op de voorgrond mooie oranje bloemen, soort lelie met oranje vuurpijlen. De auto wordt uitgeladen en we willen kijken of de hot springs nog open zijn. We lopen via een hangbrug richting de Hot Springs, die tot 7 uur open is. Probber of we korting krijgen omdat we maar een uurtje hebben. Het blijken Nederlanders te zijn.  We krijgen korting ,10 NZD in totaal ipv 14 NZD per persoon.
De hot pool is 42 graden, een typerende geur, maar wel lekker. Tiny start eerst in het buiten zwembad en komt even later de Hot pool in. Pfff wat warm …. Maar wel lekker.
We keren even later terug naar onze Lodge.
Hier schrijf ik mijn reisverhaal van vandaag en sla ik op in Word omdat we geen Wifi hebben.
We eten vandaag weer iets makkelijks, Noodles….take it easy..
Morgen met goed weer naar de Oceaan en misschien de Hot Pools.

Weer online

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade