Terug naar Christchurch

12 januari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we helaas Louise terugbrengen naar Christchurch. Voor haar zit de vakantie erop.  Om 8.45 rijden we aan, het is nog rustig op de weg. Het eerste stuk gaat door de Burkes Pass , kronkelend naar beneden. Daarna komt het stuk door de dorpen Fairlie en Geraldine. Geraldine is een mooi dorpje met winkels aan de hoofdweg. We rijden er aan voorbij en gaan door naar Airport Christchurch.  We komen er aan om 11.20 uur. We hebben goed kunnen doorrijden, weinig verkeer op de weg.

We gaan eerst nog met zijn vieren een kop koffie drinken en een ontbijt nemen we , bacon, eieren met toast.  Dat doet goed.....heerlijk. Daarna lopen we de Countdown in om drankte kopen voor Dutchie en Vicky waar we vannacht blijven slapen.  Er staat een BBQ op het programma.

We nemen afscheid van Louise en zetten haar af bij het vliegveld. Zwaaien haar na en rijden richting centrum. Omdat het nog vroeg is besluiten we om naar het stadspark te gaan om daar de botanische tuin te bezoeken. De auto wordt geparkeerd en we lopen het park in. Het park is gigantisch groot, opgericht in 1864. Er staan ontzettend veel diverse oude bomen uit alle landen.  Het park is mooi aangelegd, met een riviertje waarover geroeid wordt, grasveldjes waar families onder de bomen zitten. Het park is goed bezocht, er speelt een band op de achtergrond en we komen een straattheater tegen. Daar nemen we plaats op het gras en kijken erna.

Rond 14.20 zetten koers richting Avonhead road 88, waar Dutchie en Vicky wonen. Het is niet zover van het vliegveld, ongeveer 10 minuten. We zien het huis liggen , wat een mooi karakteristiek huis gelegen aan een stromend beekje.  We worden hartelijk ontvangen.

De rest van de middag praten we bij over de familie en over onze trip door het prachtige Nieuw Zeeland. De BBQ wordt ook aangemaakt en rond 19.00 zitten we aan tafel, helaas binnen omdat het weer een beetje minder is geworden. De wind is wat toegenomen en er vallen af en toe wat druppels .

Rond 22.20 gaan we naar bed. Dutchie brengt Mari morgenvroeg om 6.15 naar het vliegveld en gaat daarna sporten. Inde morgen gaan wij dan nog samen ontbijten. Vicky moet helaas werken.

Nu reizen we 2 weken alleen verder door NZ, nog een weekje op het Zuider eiland en dan nog 1 week op het Noorder eiland.

De tijd gaat snel....