Kaikoura

13 januari 2019 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vanacht heeft het svhijnbaar hard geregend maar we hebben er niets van gemerkt. S'morgensvroeg om 6.10 vertrekt Mari naar het vliegveld, terug naar Wellinton om weer te gaan werken. We nemen afscheid en Dutchie brengt haar naar het vliegveld. Het is maar 10 minuten rijden.  Tiny blijft nog ff  liggen en ik besluit om me maar te gaan douchen om vervolgens het reisverslag van gisteren te maken. Als Dutchie terugkomt van de Gym dan gaan we samen o tbijten in de stad bij Drexel, wat is opgestart door een Meijelse.

Het regent nog steeds , vies weer, maar ideaal om te reizen vandaag. Dutchie is terug en Tiny is ook al gedouched. We vertrekken richting Drexel om vervolgens nog een route te doen om te zien hoe het was voor de aardbeving en hoe het  nu is middels een fotoboek.

Het ontbijt is heerlijk, farmer breakfast , toast met eieren, worst en bacon en een straffe koffie. Het is al aardig druk in het restaurant en vooraf reserveren is wel noodzakelijk. Na het ontbijt rijden we door Christchurch om op diverse plekken te stoppen. Dutchie vertelt zijn verhaal. Het is knap hoe ze de herbouw hebben gedaan in 6 jaar tijd. Maar er moet nog veel gebeuren. Overal zie je nog torenkranen en containers opgestapeld staan. Ze zijn er nog wel 10 jaar zoet mee.

Om 10.30 zijn we terug en nemen we afscheid van Dutchie en gaan we rijden richting Kaikoura. Het is ongeveer 3 uur rijden. Het eerste stuk gaat redelijk goed maar dan komt er een politie auto voorbij met sirene. We kunnen nog gewoon doorrijden maar ff later staan we in de file, wachten, wachten..wachten. We nemen een andere weg die er is door de bergen. Nou dat was sturen. Wel 50 km door de bergen op, slingerend naar boven  en dan weer omlaag, Give Way's over de bruggetjes . En dan weer de volgende berg. Door de Ardennen is al veel sturen maar nu 10 x zo lang.

Uiteindelijk weer redelijk  vlak  e  staat Kaikoura aangegeven. Het regent nog steeds, wel wat minder maar het kijkt grijs. We rijden door het dorpje om onze Airbnb te zoeken op het park . We melden ons en het huisje ligt bij de receptie, de enige airbnb van het park. Het is vrij nieuw. Wij zijn er blij mee. We pakken uit en nemen een koffie, rusten uit en ff later boodschappen doen bij de New World.  Daarna zijn we  og het dorpje in geweest maar Tiny heeft last van de buik. We lopen terug en  esluiten om niet te koken. Tiny doet rustig aan en ik loop een Fish en Chips binnen.  Hiet neem i, een Blue Cods , witte vis met chips. Takeaway, dus meenemen die hap en in het huisje opeten.

Die avond doen we niet veel meer, kijken Spiderman en gaan vroeg naar bed.

Hopelijk morgen beter weer, maar de verwachting is niet veel beter.