Kaikoura en de whale

15 januari 2019 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Misschien hebben jullie gemerkt , dat  jullie al 2 dagen geen verhaal ontvangen hebben. Dat klopt ,omdat ik deze niet verspreid heb. De verhalen zijn wel geschreven men te lezen maar gaan meer over de familie en over het reizen wat minder interessant zijn. Dus wil je ze lezen dan kan dat uiteraard.

We zijn nu in Kaikoura, wat bekend staat om walvissen te spotten of te zwemmen met de dolfijnen. Het was gisteren bewolkt en net waaide behoorlijk.

We willen graag de walvissen zien en lopen na het ontbijt naar  het gebouw waar men kan reserveren.  Het ziet er naar uit dat je met een bus weggebracht wordt waar je elders op een boot gaat. Maar we komen binnen en er staat een wachtrij van mensen die ook willen boeken. Op het scherm zie ik dat de eerste 5 tochten zijn geannuleerd. Het weer is te ruw op zee. En je bent al gauw 4 uur onderweg . Dat wordt er geen. Shittie...... En voor morgen wordt het te laat want we moeten helemaal naar het noorden reizen van het Zuidereiland, Abel Tasman gebied.

Helaas, we lopen maar het dorpje in om te kijken wat daar allemaal te doen is. Er wordt verbouwd aan een aantal winkeltjes wat ook wel noodzakelijk is.  Er liggen genoeg souvenirs winkeltjes, allemaal verkopen ze hetzelfde. Tiny ziet een barbershop liggen en ik loop naar binnen met de vraag of ik geknipt kan worden. Ik hoef maar 10 minuten te wachten. Tiny had zojuist een boek gekocht en zit buiten op een stoel het boek te lezen, terwijl ik gelukkig geknipt wordt. Toch wel lang haar naar 6 weken. De barbershop zat in winkeltjes gemaakt van containers, best grappig en leuk gemaakt.

We lopen terug langs de drukke weg waar veel huizen te koop staan die wel  een onderhoudsbeurt kunnen gebruiken. Langs de weg liggen bedrijven zoals een boerenbond, autogarages, bakker, foodcorners, vakantie parken. Van alles door elkaar.  Beetje rommelig.

Die middag ga we in de hot tub en daarna lezen we een boek bij ons huisje. Op het einde van de dag doen we nog boodschappen bij New World.

Jammer van het weer, want we hadden graag de walvissen gezien....

Vroeger was Kaikoura het plaatsje van de walvisvangst... zo is het ooit begonnen.