Christchurch naar Lake Tekapo

11 januari 2019 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Na een goede nacht geslapen te hebben  vertrekken we richting Lake Tekapo, 275 km. Het is bewoklt maar de temperatuur is redelijk voor de morgen ,14 graden.

Het is een saaie route , veel rechte wegen  afleggen. Het is behoorlijk druk op de weg. Onderweg tanken we nog bij  het plaatsje Ashburton, wel een grote stad te noemen voor NZ. Ook doen we voor de zekerheid boodschappen bij New World. We zetten verder koers richting Lake Tekapo. Onderweg nog bewolkt, 14 graden.. We moeten door de Burkes Pass, weer bergen en slingerend naar boven en beneden. We zien uiteindelijk de bergen met sneeuwbedekte toppen.  Mooi.

Stukje verder rijden we de berg af en zien het meer liggen, ooooh zo blauw, wat een plaatje. We gaan op zoek naar onze Airbnb. We moeten ons melken bij een hotel vlak over de brug. Er is een waterleiding gesprongen,dus maar op zoek naar water.  Het huis kigt op een heuvel en we hebben uitzicht op het meer. Wat wil je nog meer . We hebben voldoende slaapplaatsen en informeren Nora of ze voor de nacht blijven. Ze rijden trouwens ook richting Lake Tekapo.

Nora en Loes laten weten dat ze een nacht bij ons blijven slapen. Ze komen rond 15.00 binnenlopen. Ze gaan koken voor ons. Das fijn....

S'Middags nog naar het meer geweest, rondgelopen, het kerkje bezocht en daarna naar de beach geweest. Beach is voornamelijk met stenen, op 1 plaats was gelukkig meer zand. Toch maar een duik genomen. Het was koud maar wel lekker verfrissend.

Morgen gaan we naar Mount Cook en de Hot pools nemen.

Tot morgen

1. Monique en Ron:
    11 januari 2019
    Veel plezier in de hotpools. Wel lekker na zo een koude duik toch? Goede en veilige reis. We wachten op je volgend reisverhaal. Maar de praktijk wijst uit dat die niet zo lang op zich laten wachten
  2. John Kluskens:
    11 januari 2019
    Geniet ervan ,wat een mooie foto''s