1ste kerstdag

25 december 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

We zijn weer vroeg wakker. Dit wordt de dag van gezellig samen zijn. En aan drank en eten zal het zeker niet ontbreken. Iedereen heeft een opdracht gekregen om iets te maken. Greg doet de voorbereidingen en schilt de aardappelen. Simon gaat voor brisket die speciale wijze wordt gemaakt.

En zo heeft iedereen een taak. Het ontbijt is volgens traditie pancakes. Nella is al vroeg bezog met het bakken van pancakes. Het lijkt wel voor een heel leger.In buffetvorm weer opgesteld kun je nemen hoeveel je wilt, maar ik kan je zeggen die vullen goed en ooh zo lekker.

Wat later komt Mereanna Melcom en de kinderen binnen . Allemaal met wel iets bij zich. En aan kado's ontbreekt het ook niet . Ze hebben lootjes getrokken .

Tiny heeft ook  kadootjes bij zich voor Nella en Mereanna.   Ohh dat was niet nodig geweest. Ze pakken de kado's uit en vinden het fantastisch. Ze doen beide de keukenschort om en dragen deze de hele dag.

Nella komt ook met een kado aangelopen. Dit is speciaal voor Tiny. Wat een verrassing. Het is een strandtas/boodschappentas door Nella zelfgemaakt. En ook nog een sjaal met handschoenen voor mij en Tiny.

Dan staat Inia met zijn kinderen voor de deur. Voor de deur betekent ze komen binnen, deur staat altijd open voor familie.  Er wordt op gedronken. Het lijkt wel fruhshoppen. Heel gezellig met de familie bij elkaar.

Sharon is niet meegekomen en is bezig met het kerstdiner. Inia vertrekt een 2 uur later ook weer. Tiny en ik vonden Inia wel oud geworden, wat afgevallen en grijzer haar.

Aan het eind van de middag is al het eten gereed en wordt het op het kookeiland gepresenteerd. Whaaauw, wat een hoop : voor een heel leger.

Ik mag als eerste opscheppen wordt door Greg aangekondigd. Ik neem de brisket, het uitgebakken spek, couscous, salade, potatos. Ohh zo lekker.

Latër komt ook nog Greg's moeder binnen met de dochter van Greg's broer, Dean. Een heel ander type.

Aan het eind wordt het desert opgediend, waar moeten we allemaal laten: chocolademousse, taart,etc.

Wie na vandaag nog honger heeft is het zelf schuld.

De video van Alwi wordt weer opgezet en die het nog niet gezien hebben kijken de beelden.

Het was weer een mooie maar vermoeiende dag.

De volgende dag gaan we met Greg en Nella naar Tongariro National Park. 1,5 uur van Taupo.

Welterusten